home

Universiteit van Amsterdam

Albert Heijn De Key Stadgenoot

openbare ruimte

documenten

foto's

video

links

contact & info

nieuws

Documenten en briefwisselingen met UvA, Stadsdeel, e.a. zijn te vinden onder Documenten

Nieuws. Is er NIEUWS? Al vanaf de start van Bewonerscommissie Sarphatiblok is het mogelijk elke dag met "NIEUWS" te komen. Dat kunnen futiliteiten zijn of één of andere ergernis. En zowel de UvA, het Stadsdeel als de aannemers van de UvA, noem maar op, kunnen daar de oorzaak van zijn. We hebben gemerkt dat helaas bijna niemand naar de website kijkt. Dus het is zonde van de tijd en energie om zo door te gaan. Van nu af aan zal de site vooral worden gebruikt als naslagwerk voor min of meer belangrijke documenten en als index voor de contacten met de buitenwereld. Hilarische en stupide onderwerpen die de aandacht trekken zullen natuurlijk wel steeds langs blijven komen.
14/12 en 21/12/2010

't Was gezellig op de bewonersavond in de Diamantslijperij. Helaas wat misverstanden tussen UvA en bewoners, maar Allah. Hier werd ook de "gebiedsregisseur" aan ons voorgesteld. Hoe heet ie ook weer? Is helaas ook na een week (21/12) nergens op de UvA-site of in geschriften terug te vinden. Dus maar eens gebeld. En eindelijk, zijn naam is Tom Zuurbier met tel.nr. 5257704. Hij staat links op de foto met de handen in de zakken. Links van hem Salomé Bentinck. Wat kan hij voor ons betekenen en wat zijn precies zijn bevoegdheden? Daar moeten we nog achter zien te komen. Maar hij is al in functie.
14/12/2010

De winterschilders zij al een eind gevorderd bij de UvA. Van gebouw J/K worden de kozijnen geschilderd. Vreemd, dat gebouw gaat toch over een paar jaar op de schop hadden we begrepen? Of klopt het toch dat er studentenwoningen in komen zoals de geruchtenmachine heeft verspreid? Maar waarom weer die ouwe walgelijke poepkleur op dit foeilijke gebouw? Was de creativiteit op bij de grote UvA-denkers? Of zijn dit de steunkleuren van de nieuwe UvA-huisstijl? Waarom niet gewoon friswit zoals bij D en G? Er wordt de omwonenden een prachtige nieuwe campus beloofd. Daar hoort dit ook bij. Dat belooft weer veel goeds voor de komende 10 jaar. Schaam je UvA, voor zoveel wansmaak.
14/12/2010

Eén plaats vrij van Roetersstraat tot Valckenierstraat.

Rechts aan de overkant 1 plaats, maar wel 2 stopverbodovertreders in de Valckenierstraat. Dus totaal -1.

Vanaf 14 december is de Klantenservice van Stadgenoot officieel verhuisd naar Sarphatistraat 370. Dus daarom is er geen enkele parkeerplek meer te vinden in de Sarphatistraat. Dank U Stadgenoot!
10/12/2010

Beste Wendy, vanochtend was het weer zover, tussen 6 en 7.30 uur stond het hier in de Valckenierstr vol vrachtwagens met hun motor aan geparkeerd. Ik heb foto’s genomen, niet heel duidelijk, maar er stonden maar liefst 3 ! vrachtwagens (2 container wagens en 1 verhuiswagen)  in de bocht geparkeerd. Vervolgens kwam er vanuit het bouwterrein een rijdende steekwagen (met een tuta tuta geluid) hier voor de deur (211, eerste “garage” ) laden !!!! Om dan weg te lopen en z’n steekwagen met motor aan onbemand achter te laten. De auto’s die langs wilden konden dat natuurlijk niet, dus die gingen vol op hun claxon’s staan…… Ik heb nu net weer , 5de keer in 3 weken tijd, contact opgenomen met de UVA, en ja, het is tegen alle regels in enz. Maar het einde van het verhaal is dat het steeds erger word i.p.v. beter! Het is altijd een beetje eng om foto’s vd verkeerd geparkeerde vrachtwagens te maken, daar ik al meerdere malen erg kwade chauffeurs heb mee mogen maken. Ik zal proberen bij de bewonersavond aanwezig te zijn, maar als het niet lukt dan heb je deze info in ieder geval.

Alvast dank,

groeten, Danielle Stackland (foto's)

6/12/2010

"Snertuitnodiging" van de UvA. Benieuwd hoe die vernieuwde Diamantslijperij er uit ziet.

1/12/2010

Informatiebulletin nr 5 van de UvA verschijnt

24/11/2010

UvA, laat ons niet langer in spanning. Bij welke lantaarnpaal staat jullie (bouw-) verkeeroverlastinfiltrant? Of ligt de goede man (dame?) bevroren in de bosjes? (zie 23/11)

              23/11/2010

Mooie film van een hilarisch team UvA-medewerkers.

23/11/2010

Brief van de UvA dat ze een onderzoek ter plaatse in gaan stellen naar bouwverkeerhinder in de vroege uurtjes. Jammer dat dat niet een paar maanden eerder kon. Nu is de grootste drukte voorbij: Bijna geen betonwagens en geen opleggers met betonsegmenten meer. En de vreselijke Icova-containers (soms 's morgens om 5 uur) en Convoi-verhuizers voor gebouw B en C laten zich gelukkig ook niet meer zien. Een soort mosterd na de maaltijd onderzoek dus. Waarbij we natuurlijk wel moeten opmerken dat er nog steeds, ook door bouwvakkers, sneller dan 30 km p/u wordt gereden in de Valckenierstraat en dat het stopverbod dagelijks meerdere malen aan den laars wordt gelapt. 

22/11/2010

Na overleg tussen stadsdeel en aannemer BAM/UvA zijn er richtlijnen opgesteld voor de bouwroute van en naar gebouw D. Voorgesteld wordt dat er GEEN bouwverkeer door de Roetersstraat langs de Boekmanschool gaat rijden.

15/11/2010

Op het PWO (Plantage Weesperbuurt Overleg) blijkt dat de UvA op de informatieavond van 20/10 bovenstaande plattegrond vergeten heeft te tonen. Behalve de andere miskleunen op die avond (zie 20/10) blijkt dus dat ze gewoon een route met bouwverkeer langs de school hadden gepland voor gebouw D. (zie documenten > plattegrond) Het kwam waarschijnlijk niet goed uit om dat op die avond ook nog eens naar buiten te brengen. De UvA denkt nu de Dr. E. Boekmanschool in de Roetersstraat zover te krijgen dat zij maandenlang? hun achteringang gaan gebruiken. Een onzinnig plan: De meeste kleine kinderen moeten dan op de fiets een eind omrijden en ook nog eens veel verder door de drukke Sarphatistraat tot het Weesperplein. Bij de bewoners van het Sarphatiblok is het vertrouwen in de UvA, ook door het containergedoe, weer tot het oude niveau gedaald: NUL!

13/11/2010

Vijf dagen in de week worden we om 5.45 uur gewekt door bouwvakkers die voor de UvA werken. Toch prettig dat dat op onze vrije zaterdag een uur later was. Wat kwamen ze eigenlijk doen? Er reden zo'n 5 auto's over de klapperende rijplaten en er werd druk gepraat. Een paar uur later was er niemand meer te zien. Hartelijk dank voor deze belachelijke wekservice.

8/11/2010

Drie (3!) weken nadat de UvA klaar is met het storten van afval in ICOVA- containers wordt er nog steeds afval in ICOVA-containers gestort. Typisch. Misschien mankeert er iets aan onze ogen en oren. En natuurlijk worden de garages van de bewoners ook weer geblokkeerd.

22/10/2010

Ondanks het feit dat de UvA beweert dat er geen oud ijzer meer in de Icova-containers wordt gesmeten, dat ze hiermee klaar zijn, ziet het er toch naar uit dat hier mannetjes aan het werk zijn bij Icova-containers. (zie verhaal hieronder)

20/10/2010

Naar aanleiding van de start van de tweede fase van de herontwikkeling van het Roeterseiland dit najaar, organiseert de UvA een informatieavond voor de omwonenden. (zie Documenten 11/10/2010) De UvA is ruim vertegenwoordigd, van de zijde van de bewoners valt de opkomst wat tegen. Sarphatiblok is met 8 bewoners goed vertegenwoordigd en laat op niet mis te verstane wijze van zich horen: Er mag gedurende een half uur bij aanvang en bij het uitgaan van de Boekmanschool in de Roetersstraat geen bouwtransport door de Roetersstraat plaats vinden. De drukte in de straat is op deze tijdstippen nu al groot,  onoverzichtelijk en vaak gevaarlijk voor kleine kinderen en het is ontoelaatbaar dat daar nog de te verwachten 6 tot 9 heen en weer rijdende vrachtwagens per uur bijkomen. Andere punten waren ondermeer: "Wanneer en hoe doet de UvA eens wat terug voor de bewoners die jarenlang opgescheept zitten met een enorme overlast?"...."We willen in de toekomst zeker geen (studenten) huisvesting in onze achtertuin".... "We willen de komende jaren rust gedurende de bouwvakvakanties"....(toch geen heel bijzondere wens?) De UvA antwoordde dat de nieuwe campus voor de omwonenden ook een grote verbetering zal zijn en had op onze vragen en opmerkingen geen enkel concreet antwoord. Als klap op de vuurpijl werden we ook nog voorgelogen over de enorme geluidsoverlast van de met oud ijzer uit gebouwen B en C vol te storten ICOVA- containers: "Nee hoor, dat is nu gestopt, ze zijn klaar" Het lawaai ging de rest van de week in alle hevigheid gewoon door en ons vertrouwen in de mooie woorden van de UvA werd weer op domme wijze de nek omgedraaid, al hun PR-inspanningen van de avond ten spijt. (zie 22/10/2010 en 8/11/2010 hierboven)

8/10/2010

Bloknieuws nr 6 verschijnt. 

22/09/2010

Vandaag heeft Sarphatiblok viavia vernomen dat de verkeerspolitie akkoord gaat met de nieuwe bouwroute via de Nieuwe Achtergracht en Roetersstraat. Dat is nou juist de route die Sarphatiblok meer dan een jaar geleden al als de beste heeft voorgesteld maar toen was het onmogelijk. (zie Documenten > Sarphatiblok's Alternatieve UvA bouwroutes) Nu een alternatieve route om "gebouw J/K" heen de UvA te veel centjes gaat kosten kan het plotseling wel. Er komen dan wel verkeersregelaars in de Roetersstraat en in de Valckenierstraat. Doe die in de Roetersstraat dan maar vanaf vandaag, want de verkeerssituatie is daar voor (fietsende) schoolkinderen nu al levensgevaarlijk geworden !!! (foto's Monique Cornelissen)

12/09/2010

UvA Informatiebulletin nr 4 verschijnt. Hierin wordt o.a. gewag gemaakt van het feestelijke spektakel rond de "Eerste Paal". 

            21/07/2010

.

Hoe verplaats je een stapel bouwmateriaal 20 m verder? Door het op te hijsen en het niet 20 graden naar rechts te verplaatsen, maar een draai te maken van 340 graden naar links en daar dan zo'n 3 minuten over te doen. Geen wonder dat bouwen vaak wat duurder uitvalt.

21/07/2010

De straatverlichting van de UvA is al weer een week uit, maar voor beveiliger Trigion lijken dit toch de ideale werkomstandigheden. Beschikken zij over hightech nachtkijkers? Is het niet goedkoper gewoon contact op te nemen met de UvA en te vragen of het licht weer aan mag?

14/07/2010

UvA Informatiebulletin nummer 3 verschijnt. Hieruit blijkt dat de bewoners van Sarphatiblok deze zomer geen rust krijgen: Tijdens de bouwvakvakantie zal de fundering van de Diamantslijperij worden gestort. Sarphatiblok gaat dus weer aandringen op het opnieuw plaatsen van de bestaande rijplaten waardoor ze niet meer, tijdens het er overheen rijden, met veel lawaai op de stenen ondergrond slaan en we willen dat de betonauto's de komende tijd efficiënter gaan manoeuvreren. (2 rijbewegingen i.p.v. 4 bij het achteruit oprijden van het bouwterrein) Dat scheelt weer aanmerkelijk in de geluidsoverlast vanaf 6.45 uur 's morgens, zodat we deze zomer misschien toch nog met openstaande ramen en deuren kunnen slapen: 's Nachts rijdt beveiliger Trigion ook nog met veel lawaai over de rijplaten heen om te parkeren. Gaat de UvA deze zomer ook nog iets leuks voor de bewoners organiseren om al deze overlast wat te verzachten?

11/07/2010

's Nachts om kwart voor 5 worden we wakker van het aanhoudende geluid van gerammel en gedoe met de hekken rond het bouwterrein. We zien 2 schimmen lopen die uiteindelijk naar het dak van de Diamantslijperij klimmen. Voor het hek staat een auto van beveiliger Trigion, maar die loopt weer achter de feiten aan.

24/06/2010

Het paaltje van de beroemde slagboom wordt omver gereden. Dat lag voor de hand, want de doorgang is voor al die rijdende kranen en vrachtwagens met aanhangwagen die weer achteruit terug moeten rijden nogal smal. Gelukkig is het paaltje intussen weer gerepareerd en veranderd in "Toegepaste Afrikaanse Kunst". (zie foto's 29/06/2010)

            10/06/2010

's Morgens om 5.45 uur (kwart voor 6!) begint een "chauffeur" van Vermeulen aan een rit achteruit door de Valckenierstraat. Daar is ie om 5.55 uur mee klaar. Zowel in de vrachtwagen als de aanhanger staat er apparatuur los in de bak en klettert dus steeds tegen de stalen wanden.   Het hek staat dan al lang open en op de achtergrond is iemand al zaken in een karretje aan het laden. Van sommige dingen kun je prachtige films maken, maar je wordt er zo moe van: Elke morgen om een uur of 6 worden we gewekt door de bouwplaats.

            09/06/2010

.

Volgens het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer is er in de bouw van 7.00 uur tot 19.00 uur een bepaalde geluidsbelasting toegestaan. De bewoners van Sarphatiblok mochten er tot 22.00 uur van genieten. Aan dit soort afspraken hebben we NIETS. Dank U UvA.

26/05/2010

Studentenblad Folia meldt dat het slaan van de "Eerste Paal" van de mooie nieuwe "Open Stadscampus" van de UvA werd verstoord door boze buurtbewoners.

11/04/2010

Een zwervende man en zijn vriendin hebben een nachtje geslapen in de ruïnes van de Diamantslijperij. Beveiliger Trigion was nergens te bekennen. 

24/03/2010

Zowel het stadsdeel als de verkeerspolitie hebben hun voorkeur   uitgesproken voor een route van het bouwverkeer die loopt via Alexanderplein, Sarphatistraat, Valckenierstraat en weer terug (zie documenten 2009, 18 september) Dan voel je je als bewoners van het Sarphatiblok toch wel behoorlijk in de maling genomen als blijkt dat de  volgeladen vrachtwagens ondanks deze prachtige theorieën gewoon langs je voordeur blijken te rijden, richting Weesperplein. Dus dubbel gepakt, zowel aan de achterkant als de voorkant van je woning..... 

25/02/2010  Het Parool

In Het Parool verschijnt op 25 februari een artikel over de UvA-overlast en onze zorgen voor de toekomst. (artikel in Het Parool)

11/02/2010

Het bouwterrein op 11 februari 2010 om 07.44 uur. Er is licht geplaatst om ook in het donker te kunnen werken.

9/02/2010

's Avonds brandt de straatverlichting weer. In één dag geregeld. Wat druk uitoefenen helpt dus. Fijn. Dank U UvA! Misschien dat iemand van de UvA zo nu en dan eens buiten moet kijken of alles goed functioneert? 

9/02/2010

Sinds de nacht van donderdag 28 januari is er geen straatverlichting meer op de Nieuwe Achtergracht en het UvA-terrein tussen Nw.Achtergracht en Valckenierstraat. Op woensdagavond 3 februari werd er brand gesticht op het bouwterrein en hoorden we 2 ontploffingen. De brandweer moest komen om 3 vuren te doven. Zoiets kan gebeuren als je een bouwterrein aanlegt zonder hek en zonder verlichting en beveiliging. Het hek werd de volgende dag geplaatst, maar licht schijnt niet nodig te zijn. Iedereen loopt en fietst nu in het donker. Duimen maar weer dat er geen nare dingen gebeuren. Met dames bijvoorbeeld. (Als ze er nog durven te komen). Sommige bewoners gaan na zonsondergang liever niet meer naar hun garage. Ze zijn bang vanuit het donker te worden bespied. En om de hoek bij de lantaarnpaal ligt het wegdek al weken open. Het is schrikken als je tegen het donker in fietsend dat gat in rijdt. En Trigion staat natuurlijk gewoon geparkeerd onder een stopverbodbord. Direct en indirect allemaal feiten waar de UvA verantwoordelijk voor is. Zijn er nog zaken die de UvA wel goed weet te regelen? We zullen het erg appreciëren daar een lijstje van te ontvangen.

02/02/2010

Na metingen in meerdere woningen door "Sarphatiblok" is komen vast te staan dat het hele blok nu al tussen de 12 en 20 cm overhelt richting Valckenierstraat. De foto toont de rode stip van een laserwaterpas, geprojecteerd op de balkondeur in de achtergevel van het pand. Deze meting werd gedaan op nummer 191, ongeveer in het midden van het blok. De zorgvuldig waterpas gestelde laser stond daarbij op de vloer tegen de muur van de voorgevel en de laserstraal verlaat het apparaat op 2 cm boven de vloer. Op de foto is goed te zien dat de achtergevel een flink stuk verzakt is ten opzichte van de voorgevel. In dit geval is dat maar liefst 20 cm. 

1/02/2010

Bewonerscommissie Sarphatiblok heeft intussen 3 infomercials gemaakt over 3 bewoners in het Sarphatiblok. Het is de bedoeling op deze manier de bewoners van het Sarphatiblok "een gezicht te geven". De films zullen worden vertoond tijdens de vergadering op 4 februari van de Commissie Bouwen, Wonen en Stedelijke Ontwikkeling van Stadsdeel Centrum. En er komen er meer.            (bekijk de films bij "VIDEO")

31/01/2010

In week 4 van 2010 laat de UvA op de Nieuwe Achtergracht een voetpad aanleggen. Studenten en andere passanten kunnen hierdoor ongestoord deze route blijven gebruiken terwijl de Diamantslijperij wordt gerenoveerd. Een voetpad? 't Lijkt meer op een ijsbaan! Ja, dat is het ook. Een ijsbaan zonder hekwerk of enige andere vorm van beveiliging langs de waterkant. En zoutkisten kent de UvA blijkbaar ook niet. Er mag geen UvA-bouwver- keer door de Roetersstraat want dat is gevaarlijk voor de leerlingen van de Boekmanschool. Nu maar duimen dat kleine kinderen die deze route over UvA-terrein dagelijks gebruiken om naar school te gaan ook niets ergs overkomt. Schaam je UvA!           

28/01/2010  De Telegraaf

Op donderdag 28 januari verschijnt er een artikel in de Telegraaf over onze "Burenruzie". (artikel Telegraaf)

25/01/2010

De UvA-klucht gaat maar door. Op maandag 25 januari staat de boel om 7.00 uur 's morgens al vast: De slagboom gaat niet open. Nee, dat kan ook niet, want bij navraag bij de Beveiliging blijkt dat de UvA nog steeds verzuimd heeft het kabeltje te laten leggen waarmee de Centrale Meldkamer de slagboom kan bedienen. Met die slagboom zijn jullie meer dan 6 maanden bezig geweest UvA! Moest het op een koopje, waren het beunhazen? Nu moet de slagboom met een slingertje worden opengedraaid. Maar wie heeft in godsnaam het slingertje? We worden nu al heel blij met het UvA-inzicht van de komende 10 jaar. Dank U UvA!

22/01/2010

Nadat op 18 januari eindelijk een begin wordt gemaakt met de inrichting van het bouwterrein staat de Valckenierstraat op 21 en 22 januari al vast en zijn de garages van de bewoners niet meer te bereiken. De transporteur van de bouwketen parkeert zijn vrachtwagens en al zijn aanhangwagens plompverloren in de Valckenierstraat. En de UvA maar beloven aan de verkeerspolitie dat ze zich zullen houden aan het stopverbod dat sinds enige weken in de hele straat geldt en waardoor de bewoners 18 parkeer- plaatsen moeten inleveren. Misschien moet de Facilitaire Dienst de opfriscursus "Logistiek in en om de Openbare Ruimte" eens volgen. (zie ook "UvA en de Openbare Ruimte")

18/01/2010

Start inrichting bouwterrein

            8/01/2010  AT5

.

Op vrijdag 8 januari 2010 wijdt AT5 een uitzending aan de perikelen tussen Sarphatiblok en de UvA over de overlast van het UvA-bouwverkeer door onze achtertuin, de Valckenierstraat op het Roeterseiland in Amsterdam. Paul Helming van de UvA verwoordt in dit nieuwsitem precies wat ons, de bewoners, altijd zo tegen staat bij onze contacten met de UvA: Ze spreken de waarheid niet! Bij de UvA noemen ze dat met een mooi woord communicatie. Heer Helming beweert met droge ogen dat de werkzaam- heden een jaar in beslag zullen nemen, terwijl de UvA in haar mooie brochures uitgebreid uitlegt dat Fase 3 van de bouwplannen in 2016 klaar zal zijn. Helaas (voor hen) zijn ze nu al veel te laat gestart en dan hebben we het nog niet over de plannen die ze daarna op stapel hebben staan. Zo'n 10 jaar of langer meneer Paul Helming! En nog niemand weet hoeveel vrachtwagens er per dag zullen rijden, dus ook de UvA niet! De echte feiten over de te stutten gevel vindt u onder Documenten / Alternatieve UvA Routes> Route 1> pag.3 en dat er bij de UvA veel domweg niet mogelijk is weten we al jaren. Treurig om weer zo'n UvA-toneelstukje mee te moeten maken. Dank U UvA!

25/11/2009

Nog steeds een maagdelijk grasveldje, omgeven door de typische "architectuur" van de Amsterdamsche UVA School, Uitermate Vervelend Allegaartje, waar we nu al jaren naar mogen kijken. Dank U UvA!

december 2009

In het UvA Informatiebulletin Roeterseiland nummer 2 van december zien we een wat vage en onjuiste uitleg van onderstaande verkeersbesluiten en wordt verzwegen dat er zo'n 17 parkeerplaatsen gaan verdwijnen bij het  Sarphatiblok. Dat is globaal 20% van de parkeerplaatsen tussen de Roetersstraat en het Alexanderplein. Belangrijke informatie die voor het gemak over het hoofd wordt gezien? Sarphatiblok gaat bezwaar aanteke- nen tegen deze verkeersbesluiten. Verder lijkt Paul Doop, vicevoorzitter van het College van Bestuur, te suggereren dat verbeteringen bij de UvA ook goed zullen zijn voor de omwonenden. Echt, meneer Doop, bewoners van het Sarphatiblok gaan er door de plannen van de UvA, wat betreft hun woongenot, de komende jaren alleen maar op achteruit

18/11/2009

Op 18 november komt de UvA met een BLVC-plan. Een plan dat tot stand gekomen is zonder enig overleg met Sarphatiblok. Het BLVC-overleg met de UvA was gestopt omdat de UvA herhaaldelijk zijn eerder gedane beloftes niet nakwam en ons op een ergerlijke manier een half jaar aan het lijntje probeerde te houden. Naar aanleiding daarvan ontstond onze briefwisseling met het College van Bestuur van de UvA. (zie DOCUMENTEN 2009/ 23 sept)

29/10/2009

Het lijkt erop dat de UvA toch voor één van de alternatieve routes van "Sarphatiblok" heeft gekozen: Valckenierstraat in en gelijk rechts door het hek. Voor het bouwverkeer moet het gaatje in het hek alleen nog iets groter.                                                                                         Of worden de bewoners weer op het verkeerde been gezet?                     (zie ook Documenten / Alternatieve UvA routes)0              

10/09/2009

Buitenvergadering bij hoek Valckenierstraat-Pancrasstraat, die ongetwijfeld over de route van het UvA-bouwverkeer gaat. 

07/09/2009

Mooi: De UvA heeft de doorgang voor (bak)fietsers bij de Roetersstraat verbreed. Er is wederom een paaltje weggehaald. Dank U UvA! 

juli 2009

In het begeleidend schrijven bij "Informatiebulletin Roeterseiland Nr 1" van juli 2009, meldt de heer Doop, College van Bestuur van de UvA: "Wij zullen er alles aan doen om de overlast zoveel mogelijk te beperken". Dat is met het oog op het verdere overleg met de UvA over onze alternatieve routes een mooie geste van de UvA. Want ALLES is best VEEL. Dank U UvA. (zie ook Documenten / Alternatieve UvA routes)                         

12/01/2009

Op 12 januari 2009 verstuurd de UvA deze brief. Een uitnodiging om de bewoners te informeren wat ze de komende jaren van plan zijn.

            "Sarphatiblok" op AT5 in 2000

AT5 uitzending uit 2000, waarin de voorlopers van Bewonerscommissie Sarphatiblok ageren tegen de plannen van de UvA betreffende de bouw van z.g. Short Stay Facilities voor buitenlandse studenten. De bewoners waren hier vooraf op geen enkele manier over geïnformeerd.